
Homestyling
Det kan dyka upp många frågor då man först börjar fundera på homestyling. Här svarar vi på några av de vanligaste frågorna vi stöter på. Om din fråga inte besvaras här, tveka inte att kontakta oss.
-
Fungerar homestyling?
+
-
Vi får den här frågan ganska ofta, och svaret är i de flesta fall ja.
Vi märker att när man lyckas skapa rätt atmosfär och framhäva bostadens styrkor så resulterar det i fler spekulanter och högre slutpriser. -
Vad kostar en homestyling?
+
-
Alla bostäder är unika så det är svårt att sätta ett fast pris.
Kontakta oss gärna med bilder och information så lämnar vi en kostnadsfri offert för just er bostad. -
Kan ni komplettera befintlig inredning?
+
-
Ja, vi kan komplettera er inredning med både möbler samt inredning för att skapa en trevlig atmosfär.
-
Får man göra RUT-avdrag för homestyling?
+
-
Nej, man får inte göra RUT-avdrag för homestyling. Däremot kan man dra av kostnaden som utgift vid avyttring.
-
När är det extra viktigt med homestyling?
+
-
När bostaden är tom. De tomma ytorna skapar inte rätt atmosfär och spekulanterna har svårt att föreställa sig hur de bäst kan utnyttja och möblera bostaden.
När det saknas en sammanhängande stil och inredningen känns osammanhängande.
När behovet finns men du själv inte har tid, lust eller kunskap att förbereda bostaden inför visning. -
Hur länge kan vi hyra möbler?
+
-
I priset ingår hyra av hela möblemanget i 6 veckor, önskar man hyra längre än så tar vi en avgift per vecka
Mässa & event
Det kan dyka upp många frågor då man först börjar fundera på hyra möbler till mässa och event. Här svarar vi på några av de vanligaste frågorna vi stöter på. Om din fråga inte besvaras här, tveka inte att kontakta oss.
-
Vilka möbler erbjuder ni?
+
-
Vi erbjuder det mesta som behövs för en snygg och funktionell mässmonter. Allt från ståbord, soffor, fåtöljer, belysning till växter & textilier.
-
Hjälper ni till med monterdesign?
+
-
Ja, vi hjälper gärna till så att er monter blir snygg och inbjudande. Montern anpassas efter ert företags färger och profil.
-
Levererar ni möblerna?
+
-
Ja, vi levererar möbler till och från vald plats om det önskas.
-
Kan vi hämta möblerna hos er?
+
-
Ja, det går givetvis fint att komma och hämta de möbler ni önskar hyra.
Inredningshjälp
Det kan dyka upp många frågor då man först börjar fundera på att ta inredningshjälp till sitt hem/arbetsplats. Här svarar vi på några av de vanligaste frågorna vi stöter på. Om din fråga inte besvaras här, tveka inte att kontakta oss.
-
Hur går inredningsprocessen till?
+
-
Processen blir i flera steg och tar den tid som den behöver få ta. Det blir sällan bra att stressa igenom, inredning ska vara och kännas genomtänkt för att bli riktigt bra.
1. Vi börjar med att be dig som kund om bilder för att se vad som finns att jobba med, därefter bestämmer vi dag för ett möte hemma hos er för att se färger och hur dagsljuset faller i rummen samt om det finns övriga saker i den befintliga inredningen att ta hänsyn till.
2. Är det långa avstånd funkar digitalt möte fint. Mötet oavsett om det är på plats i bostaden eller digitalt är kostnadsfritt. Vi går igenom det ni önskar hjälp med, önskemål och tankar om färger och material samt stil på den nya inredningen och budgeten. Vi bollar idèer och har ett gott snack om upplägget helt enkelt! Därefter återkommer vi med uppskattad tidsplan och summa för vårt jobb.
3. Vi skickar över en moodboard för att ni ska kunna se hur vi tänker, ibland sätter man den på första och ibland krävs det lite justeringar.
4. Moodboard är klar och vi letar fram möbler och inredning med inköpsställen som ni sedan får, vissa saker vill man troligen åka till en möbel/inredningsaffär och titta på först och andra saker beställer ni.
5. När allt kommit hem till er kanske man önskar hjälp med stylingen och då kommer vi gärna tillbaka och hjälper er. Små justeringar och detaljer gör den stora skillnaden i alla rum.
6. Njut av ert hem som förhoppningsvis kommer kännas harmoniskt och skräddarsytt efter just er. Vi är så glad över att få vara en del av processen! -
Hjälper ni till med val av färger?
+
-
Färgsättning oavsett om det är in/utvändigt hjälper vi gärna till med. Just exteriören är tacksamt få se på plats, så man får se det i dagsljus och ihop med omgivningen.
1. Vi kör ett fast timpris från att ni bestämt er för att ni önskar vår hjälp.
2. Vi bestämmer dag för ett möte och tillsammans går vi igenom era tankar och idèer, vi kommer med förslag och förespråkar att anpassa färgerna efter husets ålder och stil men göra det personligt efter ert tycke och smak.
3. En tur till färgaffären, tillsammans eller att vi väljer ut lite olika förslag med kombinationer som vi sedan tittar på på plats ute.
4. Provmåla om möjligt för att vara säker på hur färgen blir när den torkat, kanske väljer man mellan 3 olika nyanser av en kulör.
5. När vi hittat just eran färgton/kombination är vårt jobb klart och vi lämnar med varm hand över till er att fortsätta med måleri. -
Vad kostar er inredningshjälp?
+
-
Vi återkommer efter första mötet med en offert samt uppskattad tidsplan och kör ett fast timpris.
-
Hur långt åker ni för att hjälpa till med inredning på plats?
+
-
Det beror på storleken på projektet.
-
Får man nyttja RUT-avdrag vid inredningshjälp i hemmet?
+
-
Ja, vid möblering. Bohaget ska ingå i kundens hem och arbetet ska utföras i, eller i nära anslutning till, bostaden.
Gå gärna in på skatteverket och läs mer under rutavdrag och möblering.